Etiketter

allmänt (1) allmänt (60) doft (2) Familj (50) hem (1) hud (1) hudvård (9) hår (3) hälsa (1) karriär (8) kläder (1) makeup (46) mode (3) naglar (35) recensioner (1) smink (2) smycken (3) tips (2) tävling (4)

onsdag 31 augusti 2011

dagens look- lavendeldrömmar

Medans Oliver sov passade jag på att pyssla lite med mitt face. Skulle ju till stan och ville vara fin;-)
Förutom min vanliga bas har jag använt:

Elf- kvartett "silver lining"
Isadora- dipliner
Elf- mineral blush "joy"
Elf- studio conditioning lip balm "peaceful pink"

Jag har lagt en intensitetsskugga på locket vilket innebär att man lägger en ljus skugga på halva locket och en mörkare skugga i ett V utåt/uppåt på locket. Det som är viktigt är att sudda alla skarpa kanter och blanda skuggorna ordentligt. Jobba in den mörkare skuggan i globlinjen. Denna typ av ögonmakeup ger ett lyft och illusionen av mandelformade ögon, en av mina favoriter:-) Va inte rädda att testa, det blir inte mer än fel och det är bara smink!

Kramar
Andrea
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att DU läser min blogg...lämna gärna en kommentar!

Kram
Andrea