Etiketter

allmänt (1) allmänt (60) doft (2) Familj (50) hem (1) hud (1) hudvård (9) hår (3) hälsa (1) karriär (8) kläder (1) makeup (46) mode (3) naglar (35) recensioner (1) smink (2) smycken (3) tips (2) tävling (4)

lördag 10 september 2011

dagens look- aubergine

Idag känner jag mig också JÄTTENÖJD med makeupen. Testade för det första att blanda Tromborg mineralfoundation med min dagcreme. Detta för att snabbare uppnå min önskade täckgrad...det blev hur bra som helst! Utöver det så har jag använt:
*Mineralfoundation- Tromborg "vanilla"
*Mineral Veil- bare minerals
*Rouge- "universal" Tromborg
*Ögonbryn- nr 08 matt från Makeup Factory
*Bronzer- HM
*Ögonprimer- den vita från ELFs primer trio
*Shimmer eyepencil "white" från ELF ovanpå ögonprimern upp till globen (måla på och fördela jämt över locket)
*Vit skugga- från ELF "silver lining" (inre, halva locket upp till globen)
*Tromborg "universal" över hela locket upp till globen
*En ljusgrå skugga från Lancome att sudda "universal" med uppåt utåt från globlinjen
*Den vita från "silver lining" som highlight, samt att ytterligare mjuka upp det grå med.
*Mascara- Loreal double extension renewal serum inside
*Läppar- ELF mineral lipstick "nicely nude"
*Dipliner från Isadora

Det är lite pill med denna ögonmakeupen eftersom man vill ha jämna, mjuka övergångar mellan de olika skuggorna. Med lite träning så kan ALLA lyckas!

Kramar
Andrea
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att DU läser min blogg...lämna gärna en kommentar!

Kram
Andrea