Etiketter

allmänt (1) allmänt (60) doft (2) Familj (50) hem (1) hud (1) hudvård (9) hår (3) hälsa (1) karriär (8) kläder (1) makeup (46) mode (3) naglar (35) recensioner (1) smink (2) smycken (3) tips (2) tävling (4)

söndag 24 juli 2011

våld och misär i vår närhet...

När jag vaknade imorse hade jag en oroskänsla i kroppen, det brukar jag inte ha. Klockan 3 inatt hade min syster ringt och sökt mig, det brukar hon inte göra. När vi hade vårt dagliga samtal berättade hon att hon blivit misshandlad inatt när hon och en kompis va på ett uteställe!
När min vackra lillasyster satt och höll sin kompis sällskap när hon rökte fick hon plötsligt en drink kastad i ansiktet, därefter blev hon omkulldragen i håret ner på ett bord av tjejen som kastat drinken! Nästa minne är att hon ligger på marken med en kille ovanpå sig som har ett stryptag om henne och som säger att han ska sparka huvudet av henne! Oberoende vittnen berättar att det hela skett helt oprovocerat!! Vad är det för fel på människor?
Ska inte en ung, snygg tjej som är två barns mamma kunna gå ut och slappna av utan att bli misshandlad?

Jag är tacksam att min syster, trots omständigheterna, har klarat sig undan detta övergrepp med endast ett fåtal blåmärken, rivsår och en saknad hårtuss!

Jag älskar dig SYSTER!

Puss
Din Mimi
Published with Blogger-droid v1.7.1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att DU läser min blogg...lämna gärna en kommentar!

Kram
Andrea