Etiketter

allmänt (1) allmänt (60) doft (2) Familj (50) hem (1) hud (1) hudvård (9) hår (3) hälsa (1) karriär (8) kläder (1) makeup (46) mode (3) naglar (35) recensioner (1) smink (2) smycken (3) tips (2) tävling (4)

tisdag 22 mars 2011

Det som göms i snö...


Ja...säger då det! nu är det dags att bitterblogga lite! Som hundägare tycker man inte alltid om att gå ut med jycken, men...även djuren måste få uträtta sina behov. När de då gör det så kan man väl för fan se till att plocka upp! När våren äntligen kommit till stan och jag är ute och promenerar så får jag ju anstränga mig för att inte kliva i alla dessa högar som ligger överallt. Känns som att man är ute på bajssafari...så idag har både jag, Speja och vagnen haft närkontakt av tredje graden med bajs! OFRÄSCHT!

Jag ska således upplysa alla ovetande hundägare där ute om en jäkligt käck uppfinning. Det är som en plastpåse (kommer på rulle) i lite tjockare material och svart färg. Finns även i andra färger så som rosa, blå, grå eller mönstrad för den som vill! denna lilla påse trär man i handen i för att sedan greppa bajskorven med och sedan i en enkel handvändning vända påsen ut och in och knyta en knut! TAADAA...bajset är nu i påsen och man slipper kliva i det när det börjar töa! Mycket enkelt och även en billig investering!


Ta tillfället i akt och sprid denna kunskap ibland er....i kampen mot en bajsfri vår!

Kram på er=)

2 kommentarer:

  1. :):) Mycket bra skrivet gumman!!! Som hundägare själv förstår jag vad du menar!!! Det är såååå äckligt när folk inte plockar upp efter sina hundar! Kram Linda!

    SvaraRadera
  2. Anna Gustavsson25 mars 2011 kl. 19:31

    Bra inlägg!! Uppskattas mycket när en hundägare tar upp sådana "delikata" problem.
    kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att DU läser min blogg...lämna gärna en kommentar!

Kram
Andrea